تون و جزین سرزمین نیاکان

خاطرات نیاکان
تون و جزین سرزمین نیاکان

زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست ...

بایگانی

آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۲ ب.ظ

۰

آواها و نوا های محلی ...

چهارشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۲ ب.ظ
از آن زمان های قدیم جای جای خاک ولایت مان پر از خاطرات زیبا و جاویدان بوده و هست و هر گاه چاشنی این خاطرات ( کله فریاد  )ها یا همان نوا های محلی باشد  تا عمق وجودمان همه ی آنهمه خاطرات زیبا و به یاد ماندنی دوباره جان می گیرد ... کال شور در کنار کشتزار های گزین پر از بوته های گزو ارتفاع دیواره ی این کال و شن هایی که محل عبور ما بود و (غال چغوک )لانه ی گنجشک ها در دیواره ی کال و جیک جیک آنها که سر ما را میبرد و کف رودخانه و بوته های گز و جای جای آن که شن های بستر رود را کنار می زدیم و آب داشت ... همه وهمه به یاد  ماندنی است ... شعر و آوای زیر یکی از همان (کله فریاد ها) ست (مسلمانا که دور افتاد ه ام من )میان کال شور افتاده ام من ) (میان کال شور وبوته ی گز )(خدا چو آتش در تنور افتاده ام من ) (مسلمانا دلم غم دارد امشب ) (چو گل ماند که شبنم دارد امشب ) (به گل ماند  به گلهای گلابی ) (خدا که یارم میل رفتن دارد امشب ) (مسلمانا شب شنبه ز گزین بار  و کردم ) (خدا چو بد کردم  که ترک یار  و کردم ) (رسیدم بر لب آب بجستان  ) (نشستم  گریه ی بسیار کردم  ) (نشستم گریه ی بسیار کردم ) (ای یار جانی   ... یار جانی  ... یار  جانی ... آ ی مادر  به دنبال  بر نمی  گرده  جوانی  )

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۷
سیدمحمود بخشایش