تون و جزین سرزمین نیاکان

خاطرات نیاکان
تون و جزین سرزمین نیاکان

زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست ...

بایگانی

آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۴۶ ق.ظ

۰

بازار فردوس قبل از زلزله چهل وهفت

سه شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۴۶ ق.ظ

ایوان روبرو همان ورودی مسجد جامع است به طرف بازار   و سمت چپ کاروان سرای جوادی می باشد و عکاس تصویر را از ایوان مسجد جامع که به بازار شهر باز می شود      برداشته است که  در مقابل میدان بازار و ایوان کاروان سرای جاویدی مشاهده می شود و در صفحات گذشته در باره ی همین کاروان سرا  ی جاویدی که رونق واعتبار آن از کاروان سرای جوادی بهتر وبیشتر بود (سخن گفتم ) بسیار سخن گفته شد واین تصویر از بازار فردوس دکان هایی در سمت راست و چپ داشت در باره ی آنسخن گفته ام سایه ها در تصویر در ح اش یه ی دیوار کاروان سرای جوادی نشان می دهد که عکس در هنگام نزدیک به اذان ظهر برداشته شده است و درخت مشاهده شده دقیق مقابل ورودی کاروان سرای جوادی است که در همان جا آب نخ شور هم ظاهر بود که از طرف مسجد جامع می آمد و به طرف کاروان سرای دیگر که کاروان سرای جاویدی بود  می رفت و اینجا محل گذر من از دبستان نجفی به طرف خانه بود که در سال های (یک هزار و سیصد و چهل و سه شمسی ) کلاس سوم را در دبستان نجفی بودم و از درب خیابان مسجد وارد می شدم و از همین درب مسجد که به بازار باز می شود    وارد بازار می شدم و به طرف خانه می رفتم ...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۲۵
سیدمحمود بخشایش